TIR şoförünün ceketinin cebinde 4 kg altın, Dubai'den gelen Kapalıçarşı esnafının karısının baldızının üstünden 18,5 kg altın... Kaçak altın haberleri uzayıp gidiyor, bunlar en güncelleri.
1 kilo altının yurtdışı satış fiyatı 88 bin 700 dolar iken aynı anda Kapalıçarşı'daki alış fiyatı ise 90 bin 200 dolar. 1 kilo altındaki bu güzel fark elbette pek çok kişiyi cezbediyor, öyle ki havalimanlarının VIP geçişlerinde dahi kilolarca kaçak altın yakalandı haberleri okuyoruz.
Cari açıkla mücadele kapsamında yurtdışından altın getirmek -neredeyse- yasaklandı, aylık 12 ton toplam kota belirlendi ve bu kota firmalar arasında dağıtıldı. O kadar az kota tahsis edilen firmalar oldu ki, bu miktarı ithal etmeye lüzum yok deyip kenara çekilen firmalar sebebiyle aylık 12 ton kotanın da %20'si yapılmıyor (İlk 9 ay kota 108 ton, gerçekleşen ithalat 88 ton).
Çözüm bulununcaya kadar geçici olması gereken çareler kalıcı uygulamalara döndükçe sorunlar da aratacak gibi görünüyor...
Abdurrahman Yıldırım, HaberTürk'teki yazısında 8 ayda oluşan yaklaşık 12 milyar dolarlık net hata noksan kaleminde kaçak altının payının etkili olduğunu dile getiriyor: https://www.haberturk.com/ozel-icerikler/abdurrahman-yildirim-1018/3734656-altin-ithalinde-madalyonun-diger-yuzu
Aşağıdaki haber 22 Haziran 1980, Milliyet Gazetesi. Akışın yönü farklı ama temelde aynı şeyleri döne döne yaşıyoruz...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder