5 Ağustos 2024 Pazartesi

Boykot'un etkileri...

Coca Cola, Starbucks gibi bazı markalara, sadece ülkemizde değil, pek çok müslüman ülkede uygulanan boykotun etkisini merak ediyordum ki FT’nin konu ile ilgili bir haber yaptığını gördüm. (Son cümle çok önemli).
Haberi özetliyorum:

“Küresel ölçekte zaten tüketim harcamaları zayıflamışken müslüman ülkelerin boykotları bu markaların gelirlerine darbe vuruyor. KFC, Pizza Hut, Krispy Kreme markalarını işleten ‘Americana Restaurants’ CEO’su ‘Bu olay eşi benzeri görülmemiş bir şey’ diyerek şaşkınlığını gösteriyor. Sosyal medyadan yayılan bu boykotlar, sosyal kampanyaların küresel devleri nasıl zor durumda bırakabileceğini gösterdi. Americana Restaurants, 81 yeni restaurant açmasına rağmen geçen yılın aynı dönemine göre karlılığının %40 düştüğünü, Coca Cola Pakistan’da satışlarının %25 gerilediğini, gelirleri %48 düşen Malezya Starbucks ise üstüste iki çeyrek zarar ettiğini açıkladı. Pepsi, Mısır’da boykotçularla dalga geçen “susuz kal-stay thirsty” sloganıyla Amr Diab ve M. Salah gibi yıldızların rol aldığı reklamlar yayınladı, ülkede ekstra öfke çekti. Küresel markaların asıl korkulu rüyası ise karşılarına artık kendi kalitelerini aratmayan yerel markalar çıkması ve bu yerel markaların halk tarafından gittikçe daha çok tercih edilir olması”.   


Financial Times USA Edition, 05.08.2024, 6.sayfa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder