“Küresel ölçekte zaten tüketim harcamaları zayıflamışken
müslüman ülkelerin boykotları bu markaların gelirlerine darbe vuruyor. KFC,
Pizza Hut, Krispy Kreme markalarını işleten ‘Americana Restaurants’ CEO’su ‘Bu
olay eşi benzeri görülmemiş bir şey’ diyerek şaşkınlığını gösteriyor. Sosyal
medyadan yayılan bu boykotlar, sosyal kampanyaların küresel devleri nasıl zor
durumda bırakabileceğini gösterdi. Americana Restaurants, 81 yeni restaurant
açmasına rağmen geçen yılın aynı dönemine göre karlılığının %40 düştüğünü, Coca
Cola Pakistan’da satışlarının %25 gerilediğini, gelirleri %48 düşen Malezya
Starbucks ise üstüste iki çeyrek zarar ettiğini açıkladı. Pepsi, Mısır’da
boykotçularla dalga geçen “susuz kal-stay thirsty” sloganıyla Amr Diab ve M.
Salah gibi yıldızların rol aldığı reklamlar yayınladı, ülkede ekstra öfke
çekti. Küresel markaların asıl korkulu rüyası ise karşılarına artık kendi
kalitelerini aratmayan yerel markalar çıkması ve bu yerel markaların halk
tarafından gittikçe daha çok tercih edilir olması”.
Financial Times USA Edition, 05.08.2024, 6.sayfa
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder